skön hemmakväll

Som jag skrev tidigare idag så äter jag enligt gi metoden. Det behövs verkligen då jag väger mer än 10 kg mer än jag borde. Det gick utför under graviditeten, men jag ska inte skylla på det som enda orsak. Jag tänkte lite fel under den tiden, jag åt och åt och tyckte jag kunde unna mig det för man ska ju vara lycklig och nöjd under graviditeten.. hmf, det får jag verkligen äta upp nu. Eller, inte äta upp rättare sagt!

Det som är svårast med den här dieten enligt mig är att inte äta bröd, jag älskar mackor av alla dess slag.. Det är klurigt att hålla sig ifrån. Nu har jag äntligen hittat ett bröd jag kan äta, det kallas oopsiebröd och istället för mjöl görs det på ägg och färskostsgrund. Ska prova det imorgon till min och sambons superfrukost! Då ska jag även prova göra gi våfflor till honom :)

Vi brukar ibland göra sådana frukostar när han är ledig, jag är ju mammaledig så jag är ju ledig hela tiden. Men det är så skönt att kunna lyxa till det med en ordentligt uppdukad frukost, sitta länge vid bordet medans sonen sover sin morgon tupplur. Det behöver vi verkligen vissa dagar då vi oftast är trötta flera timmar på morgonen/förmiddagen båda två..

Jag har även köpt ett gymkort som jag dessvärre inte utnyttjar till fullo, men just nu känner jag att fasta rutiner saknas och då är det svårt för mig att komma iväg. När jag väl är där så bara älskar jag det, både att gymma och gå på pass.. Afro power dance är min absolut favorit. Det borde alla prova, ung som gammal. Man kan anpassa övningarna utifrån sin egen kapacitet. Jag känner mig alltid så skönt fysiskt utmattad när jag lämnar träningslokalen men samtidigt fylld av energi och glädje. Det är bara helt fantastiskt!! Bör testas :)

Jag tränar på må bättre i Falun, det är skit bra där! Personalen är underart rara och trevliga, passen är bra upplagda samt att det är snyggt och fräscht överallt! Det bästa av allt är att de har BARNPASSNING! Så det finns egentligen inga undanflykter för mig nu, utöver min dåliga framförhållning. Det ska bli ändring på det. Därav återupptagningen av bloggandet. Här kan jag lova mig, och er att gå och träna.. då blir det svårare att inte göra det! Ett löfte i huvudet är så lätt att intala sig att det aldrig fanns. Nu jäklar ska jag ta mig i kragen.

Eftersom man ska sätta upp små delmål (har jag hört) så ska jag delge er mina små mål, som ska leda till de större..

För några dagar sen (1 juni) sa jag till mig själv att:

  • innan Juli ha gått ner minst 3 kg
  • gå på två-tre pass i veckan samt ett par promenader
  • köpa gympadojor (check)
  • Klara av en månad med strängt hållen gi diet (för att få bort det värsta sötsuget så det blir lättare sen)

I helgen blir det lite träning i alla fall, på lördag ska jag försöka gå på body pumpen klockan 10. (tidig morgon för mig)!

Det här kommer framöver bli en blandad blogg om det mesta i mitt liv, alltså allt från familjeliv, hem och inredning, träning och kost med mycket bilder, tankar och annat smått och gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0