Får man skriva fan här?

Jag är en dålig människa, jag har inte tränat en enda dag den här veckan... behöver jag säga mer än så? Inte nog med det, jag hade min fusk-dag idag. Det innebär att jag får äta lite gott som inte ingår i Gi-dieten.

I morse gräddades det våfflor, gi-vänliga och tyvärr skit äckliga, på dem hade vi lite nutella (ajjabajja), grädde och hallonsylt! Mums med nutella, i ärlighetens namn skulle jag nog kunna äta det direkt ur burken- vilket jag även gjorde. Förut.




Efter sena frukosten var det dags för Mallis att sova, då passade jag och Mats på att städa upp lite. Vi är kanske världens mest stökiga människor. Dålig kombo vi två i samma hem. När vi skulle tvätta så hände det förbjudna i varje småförälders hem- Tvättmaskinen gick SÖNDER! Aldrig trodde vi väl att nya fina underbara tvättmaskinen skulle pajja innan den äckliga, halvfungerande diskmaskinen.. Mycket besviken, förhopningsvis har vi kvar kvittot för då gäller fortfarande garantin!!

Mats blev lite sur och ledsen i ögat men det gick över :)

Här på eftermiddagen så slänge jag in en vitlöks och ros(marinerad) kyckling i ugnen, den blev så god så god!! Den avnjöts med en trevlig grönsallad på mina fina rostallrikar.. Vilket fynd för övrigt! De är från hemtex, man kan se lite av dem på en bild en bit nedan. De kostade 169:- /st orginalpris och jag köpte dem för 10:-/st.. Galet va? Det ska vara jag som hittar sånt, fattiglapen :) Fick 15 st, varav 10 stora för 150 spänn. som taget!


Vi var även ut en liten sväng till främby udde, vi skulle kolla festlokal men kom fram till att det inte riktigt passade. Vi har dock hittat en annan nu, vi ska ringa och boka på måndag. Ett jätte mysigt ställe precis vid en liten sjö. Det kommer förmodligen bilder framåt Augusti då kalaset blir av. Det ska bli kul, imorgon ska vi fixa inbjudningskorten. Det är Malcolm som fyller 1 i mitten på Augusti..

Tack för ikväll, nu ska jag se slutet på sverige-denmark matchen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0