trött, så trött

Jag är så trött så trött- och så ful så ful. Det är inte roligt att vara gravid längre, jag ser helt grotesk ut! Ful överallt.. visst är det mysigt med magen, men till en viss gräns- jag vill inte se ut så här !? om det ändå bara var magen som växte, men min rumpa, låren, armar, kinder- allt blir bara större och större!

Hade jag inte vetat bättre så hade jag påbörjat någon slags diet, men jag ska i alla fall börja tänka mycket mer på vad jag äter nu!


Nu börjar jag även känna av hur jobbigt det är att gå igenom det här ensam, visst fungerar det men det hade varit så mycket trevligare med någon att dela det med.
Nu i påskas så hade jag och familjen en diskussion om min förlossning- vilken alla hade räknat med att få följa med på!? Jag säger bara att jag ska åka själv, det finns inget annat- kan möjligen be om skjuts till falun lasarett men knappt det vill jag att de ska vara med på. Min mammas man fick en chock, inte för att han ville följa med men han trodde att jag ville ha med mig mamma. Eller min syster..?
Bara för att jag är ung och ensam så kanske inte mamma är den som jag helst tar med mig, långt ifrån. och syrran? där förstår jag inte ens hur de tänker, vi har avskytt varandra i så många år, flyttat land och rike runt för att slippa varandra. Nu lärde vi oss att prata med varandra för några månader sen, och då förväntar hon sig att få vara med på min förlossning.. nej tack, nej tack!
Jag vet att en del vänner vill följa med, men det känns väldigt långt borta..


Trots allt så är det här det bästa som någonsin har hänt mig, det finns ingen större lycka!


image18



Bella Hasselbladh- så väldigt ensam men så ofantligt lycklig!
Tack för att jag fick det här lilla miraklet <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0