jobb, jobb, jobb

Då har jag jobbat idag för ovanlighetens skull- känn ironin- bara nio timmar idag i alla fall!
Jobbade med Gun-Lis, hon är en riktigt mysig dam, trivs med henne.

Nu sitter jag hemma med min mamma och hennes man Oscar, lillebror Elis sover och syster kommer imorgon :)
länge sen jag såg henne, hon bor i barcelona men nu kommer hon hem för att mysa med magen och träffa familjen. Sist jag såg henne var över nyår då jag hälsade på i spanien, då tyckte vi inte om varandra så mycket.. Det ska bli kul att träffa henne nu!

                         

image12





Fick reda på att vi tydligen ska ha släktkalas här på lördag, påskafton, det var ganska otroligt måste jag säga- för att vara min släkt. Vi passar inte så bra ihop. Jag pratar inte med morfar som inte pratar med mamma som inte pratar med mormor som inte vill träffa pappa- ja, ni förstår :) svårt att få ihop! Men det ska nog gå att få trevligt ändå.

Mitt stora problem med släkten här ifrån ludvika är att de är så trångsynta, de är så små i den här världen. De är så okunniga, rädda och insnöade. Fest måltid för dem är liksom potatisgratäng och fläskfile!? och det äter de varje lördag, för på lördagar- då är det fest..! "Internationell mat, vad är det? sånna där natchosar"(helst på riktigt dalmål också). Det som kretsar i deras huvuden är ludvika, min lilla by i ludvika, mina närmsta och jag får inte sticka ut från mängden. 
Man får inte höras och synas mer än nödvändigt, man ska inte tycka olika, man ska inte, man ska inte.. GALENSKAP! min familj är inte sån- tycker vi något så säger vi det, högt och tydligt. Hör ingen då så skriver vi det i tidiningen- då blir det stort ståhej här i lilla byn ludvika för man SKA JU INTE SYNAS OCH HÖRAS! oj, vi skrev att ludvika är fult, ja det är fult- ingen jävel bryr sig om hur det ser ut här, skyltningen från affärena är från fel säsong, i "nattklubbens" skyltfönster är det bilder sen början på 90-talet, en billig flaska skumpa och plastblommor(!). Det är skräp överallt, inga blomarrangemang, inga trevliga stadsparker, knappt några planterade träd, inga bänkar på torgen. fågelskit överallt..- det är bara helt galet fult överallt.
 Hörs man inte, så händer inget- mina släkt tillsammans med så många andra på mindre ställen förstår inte hur stort inflytande de kan ha över sina liv och sin omgivning om de bara vågar gå emot och stå upp för sina åsikter och HÖRAS OCH SYNAS LITE JÄVLA MER ÄN NÖDVÄNDIGT!

tack för mig idag, förlåt släkten för att jag kastar skit på er!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0