sjukling

Trött och huvudvärk- ska till barnmorskan imorgon. Haft ont i huvudet från och till i två ½ vecka nu, det är inte alls bra. Ska in och mäta blodtryck och kolla kisset- haha, urin kankse man borde säga- imorgon. Min gulliga barnmorska hoppar över sin lunch stackarn för att jag är så orolig, i och för sig verkade hon nästan mer orolig än mig. Det är förhoppningsvis inget farligt, lillen verkar pigg och kry och sparkas mycket så det är bra där i alla fall.

Om ni läser inlägget innan det här så står det att man ungefär gått upp mellan 4-7 kg nu!? och de kommande veckorna går man upp ungefär hälften av hela graviditeten. Jag har redan gått upp  9-10 kg. Det är helt galet.. kommer väl sluta på ungefär 35 kg +. Det sägs att 13 kg är ungefärligt vad man går upp teoretiskt, då räknar man med moderkaka, bebis, forstervatten och allt sådant, men de allra flesta går upp några extra kg, men jag har snart gått upp de 13 kilona. Jag tycker inte jag äter speciellt mycket, visst mycket mat men jag äter inte ens dålig mat så jag förstår inte riktigt. Men allt det där är ju väldigt individuellt så det är förhoppningsvis ingen fara.

Är hemma och är sjuk, ser ut som sjutton och har ont överallt! Livet är underbart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0