Aftonbladet

Var precis inne på deras hemsida och läste om det fasansfulla som hänt i Österike. En pappa som sedan 1984 hållt sin dotter inlåst i källaren. Hans fru, alltså modern har hela tiden varit ovetande. Han har våldtagit henne och låtit henne föda fram sju barn. En dog och denne har han bränt upp. I 24 år har hon varit inlåst tillsammans med tre av sina barn, det hela är fruktansvärt och jag mår illa när jag läser detta. Den idag 73 åriga mannen sitter nu häktad. I sådana här lägen önskar jag att jag trodde på att man får sitt straff efter döden, finns det något helvete -må han då brinna där förevigt!

vill du läsa artikeln?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2360686.ab

Kommentarer
Postat av: Oscar

Ja du, det finns väldigt många konstiga pappor. Närvarande, frånvarande, kriminella och icke kriminella, Österikare, Västervikare. Stora och små... Ja, på något sätt är det fel på dem nästan allihop, av en eller annan anledning. Jag brukar
tänka på att de värsta brotten sällan kommer till dagens ljus och just i detta fall var det nog bara turen som avgjorde. Hur skulle lille Fritz ha ändat detta annars?

Vilka resonemang kan han ha fört för att rättfärdiga sitt handlande?

Alla brottslingar har resonerat med sig själva om hur de ska kunna rättfärdiga de brott de gör... Många skapar egna normer och utgår från dessa. Jag kan nog se att ett av Fritz eventuella resonemang bottnar skarpt i "vår" kvinnosyn.

Han skulle inte kunna genomfört detta utan en kvinnosyn där kvinnan är till för mannens bästa,(traditionellt västerländsk kristen kvinnosyn) oavsett vilken relation han nu råkat ha till kvinnan.


Fortsätt att vara sådär vaken som du är för livets små betänkligheter. Du är en pärla...!!!

2008-05-05 @ 15:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0